På Taste By Nordrests restaurang på Arlanda hade man stundtals långa köer. Med Microdeb Kiosk kortade man köerna.

Microdeb – Kundcase Taste By Nordrest
Microdeb self-checkout hos Taste By Nordrest Arlanda
taste-by-nordrest-logo-farg7

Vi börjar arbeta 04.00! Ibland behöver vi ringa supporten vid denna tidpunkt. Jag uppskattar supportens tillgänglighet och lösningsförmåga. I 99% av fallen har Microdeb löst problemen på en minut.

Micael Jönsson, Platschef

Snabbare flöden

Det som kan ta mycket tid är när kunden ska bestämma sig för vad hon vill äta och dricka till maten. Microdeb Kiosk sparar mycket tid för Taste By Nordrest.

I trång skrubb på Arlanda träffar jag en energifylld Micael Jönsson över ett Teamsmöte. Han beskriver utmaningen med begränsad plats och långa köer som restaurangen står inför. Det är tydligt att snabba flöden är avgörande för verksamheten, och jag får en inblick i restaurangbranschens behov och betydelsen av smidiga processer.

Micael berättar att det tidigare var tidskrävande när gästerna skulle bestämma sig för vad de ville äta och dricka till maten. Men sedan införandet av Microdeb Kiosk har de märkt en betydande skillnad i personalens tid per beställning. Genom att erbjuda en intuitiv touchskärm kan gästerna enkelt välja sin dryck och matkombination, och betala direkt på kiosken. Detta sparar värdefull tid och minskar kötiderna, samtidigt som de andra hungriga gästerna inte behöver vänta längre bak i kön.

Med upp till två kiosker och två manuella kassor i drift kan restaurangen undvika köer och effektivisera flödena. Micael påpekar att gästerna sällan har problem med att använda kioskens gränssnitt, och de förstår snabbt hur de ska göra sina beställningar. Även om det finns vissa mindre teknikovana personer som föredrar att beställa i kassan, är Microdeb Kiosk väl mottagen och enkel att använda för de flesta gäster.

En design som speglar restaurangens karaktär

Under vårt Teamsmöteintervju ser jag hur Micaels medarbetare söker hans uppmärksamhet på skärmen. Intervjun är snart slut, men jag frågar Micael om det finns något mer han vill tillägga. Han nämner designen på Microdeb Kiosk och hur den harmoniserar med restaurangens grafiska profil. Micael uppskattar att kiosken inte bara är funktionell utan även speglar restaurangens unika atmosfär och personliga touch.

 

Resultatet

Valet av produkter för Taste by Noresret föll på 2 stycken PoS-kassor och två Kiosker. 

Produkter

Det är i sådana här miljöer, med stundtals stora flöden, som kiosken som komplement till kassan, verkligen kan göra underverk för flödena.

  • Microdeb PoS
    Effektiv försäljning i högt tempo med Microdeb POS. En lättanvänd, snabb och stabil lösning för både stationära och mobila försäljningsskärmar.
  • Microdeb Kiosk
    "Smidig självbetjäning med Microdeb Selfservice-kassor. Gästerna kan enkelt hantera sina beställningar och köp med hjälp av intuitiva artikelknappar och grafiska bilder. Uppgradera med våg och scanner för ännu mer flexibilitet."

Divider

Relaterade case

Microdeb – Regions Örebro Läns partner för förladdningsbara lunchrestaurangkort.
26 jun. 2023

Region Örebro Län – Microdeb

Region Örebro hade ett behov av att underlätta för sjukhuspersonalen genom att möjliggöra smidigare laddning av deras digita...
Microdeb hjälper Chalmers Konferens & Restauranger med betalningslösningar.
26 jun. 2023

Chalmers Konferens & Restauranger – Microdeb

Vi på Chalmers Konferens och restauranger har 70-80 000 laddningstransaktioner per år. Då är det inte så svårt att föreställ...