microdebstart2

Support

Vi brinner för support

På Microdeb är vi dedikerade till att erbjuda förstklassig support för att säkerställa din framgång med vår plattform. Vårt dedikerade supportteam finns här för att hjälpa dig med tekniska problem, frågor eller vägledning du kan behöva. Vi strävar efter att leverera snabba och effektiva lösningar som minimerar störningar i din verksamhet.

Såhär får du support

Vi erbjuder flera kanaler för att hjälpa dig hitta den hjälp du behöver.

Onlinesupport

Få tillgång till ett omfattande bibliotek av guider, vanliga frågor (FAQ) och felsökningssteg för att lösa vanliga problem.

Support Portal

E-postsupport

För icke-brådskande ärenden, vänligen skicka ett e-postmeddelande till oss så svarar vi så snart som möjligt.

support@microdeb.se

Telefonsupport

For assistance by phone, please contact our support team during weekdays from 8:00 to 17:00.

+46 031-742 49 00

Premiumsupportalternativ

För företag som kräver utökad support erbjuder vi premiumplaner med fördelar som:

  • 24/7 prioriterad support

  • Anpassade SLA-avtal

  • Onboarding och utbildningssessioner

För mer information om våra premiumsupportplaner, besök

[company.com/premium-support].

Tillgänglighet, hjälpsamhet och vänlighet

Vi vet att det tillgänglighet till supporten är a och o inom IT för restauranger.

Därför är vi på Microdeb oerhört stolta över att vårt dedikerade supportteam kontinuerligt får beröm av våra nöjda kunder. 

Strategifrågor?

Har du strategiska frågor gällande vilka tekniska lösningar som passar bäst för din verksamhet? 

Hör gärna av dig!

Vanliga frågor

Hur gör jag en kvittokopia att skriva ut på kvittoskrivaren bredvid kassan?

För att få ut en notakopia på en nota som sålts under dagen

  1. Klicka på Övrigt
  2. Klicka på notakopia
  3. Välj rätt nota


För att få ut en notakopia från ett äldre datum

  1. Gå till RmsV Manager i molnet
  2. Följ instruktionerna i manualen från punkt 4.
Hur tar jag bort en provnota?

Det kan hända när du ska stänga kassan vid dagens slut att något under dagen inträffat som medfört att en nota inte fått ett betalmedel.

För att ta bort provnotan, gör följande:

  • Gå till övrigt
  • Längst upp till vänster, tryck på Korrigera provnota (knappen kan heta Betalslå Provnota)
  • Sortera efter betalmedel (klicka på betalmedelskolumnen två gånger) så provnotan kommer högst upp
  • Klicka på provnotan (ifall det finns flera så ta en i taget)
  • Det finns en produkt på vänster sida ex. Dagens lunch
  • Klicka på produkten och välj den grå knappen “ta bort” som finns i övre raden.
  • Ta bort alla produkter i provnotan
Hur gör jag ett återköp eller retur i kassan?

Göra ett återköp/retur i kassan

  • Tryck på övrigt
  • Tryck på kreditnota
  • Dra managerkort
  • Startsidan visas och det står kreditnota i hörnet nere till vänster
  • Slå in artiklarna (som kommer få minusvärde)
  • Stäng mot lämpligt betalsätt

Göra en retur på en specifik nota som sålts idag i kassan

  • Gå till Övrigt
  • Klicka på Returnota (där ligger alla transaktioner gjorda idag)
  • Dra managerkort
  • Välj den specifika notan
  • Välj betalsätt
Hur ser jag mitt saldo på det laddningsbara kortet?
  1. Fråga personaleen i den restaurang du brukar handla i.
  2. Om du har vår betalapp Microdeb Me, kan du logga in och gå in på inställningar för att kontrollera saldot. Du kan även ladda på ditt laddningsbara kort i Me-appen.
Hur man sätter upp försäljningskonton i kassan?

För att bestämma momssatsen för en artikel i en butik kopplas varugruppen till ett försäljningskonto. 

Läs mer – Försäljningskonton i kassan

Vi har skrivit en artikel för detta ämne som vi hoppas kan vara till hjälp. Klicka på den grå knappen ovanför denna text, för att komma dit.

Bli vår partner idag!

Upptäck hur Microdeb kan utveckla ert betalsystem. Våra lösningar skapar en smidig och effektiv betalupplevelse.

Kontakta oss idag för att få veta mer, boka en demo och upplev Microdeb i praktiken!