Supporttekniker till Microdeb

Mer om tjänsten

Microdeb söker supporttekniker

Är du teknikintresserad och älskar att hjälpa kunder och användare med deras problem. Som 1st line-tekniker hos oss kommer du arbeta med support av våra egenutvecklade betalsystem. Du kommer få möjligheten att vidareutveckla dig själv inom molnlösningar och säkerhet. Vi vill verkligen på riktigt att det ska vara riktigt roligt att jobba hos oss på Microdeb. Tror du att detta kan vara något för dig?

Din vardag

I din roll som 1st line-support kommer du att vara den första kontakten för våra kunder. Kunderna kan kontakta vår support genom telefon eller via mail som hanteras av vårt ärendehanteringssystem. Du kommer i din kontakt med kund felsöka och till så stor grad som möjligt lösa ärendet för kunden med en äkta service-anda. Löses inte problemet vid första kontakt kommer du eskalera detta till vår 2nd-line. De problemställningar som du kan ställas inför kan vara allt från att starta om en kassa till att guida en kund i vårt webbaserade gränssnitt över telefon.

Du kommer också få möjlighet utveckla dig själv och lära dig mer om MsSQL-databaser, nätverk och molnlösningar. Självklart ser vi det som ett naturligt steg att gå vidare till 2nd-line eller kanske någon annan avdelning inom Microdeb i takt med att vi växer. Vi sitter mitt på Lindholmen i fräscha lokaler med träningslokal i samma byggnad – allt för att det skall vara riktigt inspirerande att gå till jobbet!

Vem är du?

Vi kommer i denna rekrytering lägga väldigt stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet av att hjälpa andra över telefon. Erfarenhet från teknisk support eller motsvarande är meriterande. Du behöver vara lösningsorienterad, ha tålamod och framför allt en genuin vilja att leverera kvalitet i varje samtal.

För oss är vår supportorganisation en väldigt viktig del av vårt företag och vi vill att våra kunder ska känna sig trygga i dina händer. Vi ser det som en förutsättning att du är tekniskt intresserad, och har du dessutom en eftergymnasial utbildning inom IT/teknik eller motsvarande är det meriterande, men det är inte det viktigaste.

Om Microdeb

Microdeb är ett mjukvaruföretag som erbjuder helhetslösningar för effektivisering av betalningstransaktioner och med kunder inom både det privata näringslivet och den offentliga sektorn. Bolaget är idag ledande i Sverige när det gäller antalet installationer, komplexiteten i kundlösningarna och bredden i dess kundbas. Microdebs betalsystem genererar årligen cirka 150 miljoner transaktioner.

Microdeb grundades 1979 (under namnet Atronic) och har i dag 20 engagerade och duktiga medarbetare i Sverige. Huvudkontoret finns på Lindholmen Science Park i Göteborg.

Ansökan och mer information

Vi samarbetar med Wise IT i denna rekrytering.
Läs mer om tjänsten och ansök på  https://www.wiseit.se/lediga-tjanster/339-supporttekniker-till-atronic/

Vi har nyligen bytt namn från Atronic till Microdeb läs mer här

Dela i sociala medier

Dela i sociala medier