Vad händer på Microdeb

Här hittar du senaste nytt om vad som händer på Microdeb.

 

Läs mer

 

Fokusera på kärnverksamheten

2019-11-22
I nästan allt innehåll som publiceras i Microdebs kanaler förekommer resonemang i stil med: “Spara tid och pengar genom att effektivisera transaktioner”, eller “slipp administration med Microdebs betal- och beställningslösning”. I denna text konkretiserar vi dessa ständigt återkommande argument.

Order, Order

2019-11-12
Microdeb förordar ordning och reda kring beställningar. Det sparar tid och resurser. Men framförallt: det blir rätt. I denna text tjatar vi om en massa problem kring otillräckliga beställningsrutiner. Dessutom uttrycker vi en och annan tanke kring hur problemen kan lösas.

3 vägar till bättre återhämtning

2019-11-01
Efter ett längre resonemang om låg transaktionstakt och dess följder kommer här en koncentrerad version som utifrån tre konkreta punkter redogör för hur Microdebs produkter kan bidra till att sjukhuspersonal får bättre möjligheter till återhämtning.

Close but no effektivitet

2019-10-15
I tider av stort fokus på effektivitet ställer Microdeb sig positiva till satsningar på personalvård. Att effektivisera processer är viktigt för alla företag som har för avsikt att växa och frodas framöver. Men en central framgångsfaktor är att undvika tankevurpan där man tror att ökad effektivisering står i kontrast till personalvård.

Presentkortsförsäljning på rätt sätt – tillsammans med Microdeb

2019-10-08
Att presentkortsförsäljning ökar intäkterna i ett företag kan vi vid det här laget slå fast. Men det är viktigt att de utmaningar som är förknippat med presentkort hanteras på ett genomtänkt sätt. I denna text följer en konkret redogörelse för hur Microdeb kan hjälpa er att nå fördelarna samt undkomma nackdelarna.
Ladda fler inlägg

Varmt välkomna, Hotel Tylösand.

11 juni, 2019
Microdeb har den stora glädjen att välkomna Hotel Tylösand som ny kund. Det vackert belägna hotellet har beslutat sig för att använda Microdebs presentkortslösning. Vi på Microdeb kommer att göra vårt yttersta för att förvalta det förtroende vi tilldelats på bästa sätt.

Varmt välkomna, Blåkulla Hotell & Spa

16 april, 2019
Vi välkomnar Blåkulla Hotell & Spa som ny kund. Representanter från hotellgiganten fick upp ögonen för Microdeb när de fick höra om vår påskäggslösning som innebär att man smidigt kan betala för både rum och kvastparkering med hjälp av ett digitalt påskägg.

Ronneby kommun

20 augusti, 2019
Varmt välkomna, Ronneby kommun. Efter att ha identifierat ett antal utmaningar med betalningar i skolcafé & matsal kom Ronneby kommun i kontakt med Microdeb.

Region Halland väljer Microdebs molntjänst

15 augusti, 2019
Region Halland uppgraderar till molnplattform. Regionens medarbetare ser fram emot att få tillgång de delar av lösningen som man hela tiden uppskattat, men i modernare snitt. Vilket kommer att bli fallet i och med den uppgradering som väntar.

Dentsply IH AB

13 augusti, 2019
Dentsply IH AB har använt Microdebs betallösning i flera år. Funktionaliteten har varit till belåtenhet, men på senare tid har lösningen upplevts som föråldrad, varför man nu valt att uppgradera till Microdebs molntjänst.
Chalmers konferens & restaurang

På Chalmers gäller bara kort.

21 juli, 2017
På Chalmers i Göteborg har restaurangverksamheten nästan en miljon köpnotor om året. Kåren, som driver verksamheten, har total kontantfrihet som mål och man är på god väg.
Vi söker utvecklare

Microdeb söker supporttekniker

20 september, 2019
Är du lösningsoritenterad, teknikintresserad och har ett stort tålamod? Då är du kanske vår nya supporttekniker. För att trivas i Microdebs supportorganisation krävs det en genuin vilja att leverera kvalitet i varje samtal.

Microdeb söker VD

9 april, 2019
Vi är nu i en tillväxtfas och letar efter vår nästa VD. Uppdraget innebär att leverera nästa generations molnbaserade betaltjänst till våra befintliga kunder och växa vår affär genom att expandera vårt ledande erbjudande utanför Sveriges gränser.