Sebastian Aneer, First Line Support

 

 

 

Läs mer

 

 

Lär känna Sebastian Aneer

Intervjun i skriftligt format

 

Berätta lite kort om dig själv och din roll:

Jag heter Sebastian och sitter som First Line Support på Microdeb. Det innebär att jag tar emot diverse samtal och mail från kunder som undrar över saker eller behöver hjälp. Exempelvis om något har kraschat eller om de vill lägga något som de inte har. Och jag har gjort detta drygt ett halvår nu. 

Vad är det roligaste med ditt jobb?

Det roligaste är att kunna hjälpa till när någon vill någonting. Det kan vara småsaker eller större saker, det spelar inte så stor roll. Det stora är att kunna hjälpa någon som ringer eller mailar att lösa deras problem. Helst relativt fort, då blir det oftast glada miner åt alla håll. Det är alltid nice. 

Vilken är den största utmaningen?

Det varierar väldigt, från tillfälle till tillfälle. Det kan vara något jag aldrig har hört talas om som kunderna vill ha hjälp med, det kan vara ett obskyrt problem eller något som har gått snett som inte ska gå snett eller något åt det hållet. Ibland kan det handla om hur man ska få till en bra lösning som fungerar för båda när det är ett okonventionellt problem. Det är det svåraste, skulle jag säga. 

Vad motiverar dig?

Det hör ihop lite med tidigare frågor. Det känns motiverande när man kan se till att någon inte längre har ett problem som de haft tidigare. Eller när kunderna får en lösning de vill ha. Det känns motiverande att hjälpa till i den delen av företaget som ska underlätta när saker redan är utlevererade och ska fungera. Det är motiverande att hålla allt fungerande och rullande.

Var befinner sig Microdeb om fem år?

Det är djupa frågor. Jag tror att vi kommer att ha lite mer av det vi redan har. Lite större lösningar, fler lösningar och flera coola uppdateringar som kommer att göra användandet av produkten lite annorlunda för de som står de tillslut, och köper och säljer saker.

 

 

Läs vad Microdeb kan göra för just er

klicka på det område du är verksam inom

 

 

Näringsliv & organisation
– Enkel hantering, fler affärsmöjligheter
 
– Automatisera representationshantering
 
– Öka merförsäljning genom lojalitet
 
– Förbättra beställningsmöjligheter
 
 
 
 
 
 
 
 

Restaurang, event & catering
– Merförsäljning och ökad kundlojalitet
 
– Förskottsintäkter med presentkort
 
– Obemannade kassor för kortare köer
 
– Förenkla beställningsförfarande
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Regioner & sjukvård
– Förenkla köp & öka lönsamhet
 
– Minska köer i personalcafé-/restaurang
 
– Eliminera stress för sjukhuspersonal
 
– Minska antalet resurser
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Kommun, skola & äldrevård
– Eliminera kuponger & manuella listor
 
– Effektivisera fakturahantering
 
– Automatisera interna debiteringar
 
– Loggning av pedagogiska måltider
 
 
 
 
 
 
 
 
 

[gravityform id="1" title="false" description="false" ajax="true"]