Microdeb – Simplifying payments
Ta del av nyheter, insikter och reflektioner från Microdeb.
Läs mer

Ska skollunchen vara gratis för lärare? Ja – om läraren ska utöva sina pedagogiska färdigheter tillsammans med eleverna under skollunchen.

Lika delar service- och affärsnytta
Nyheter & insikter
Ett resonemang om vikten av att satsningar och åtgärder ska ha ett tydligt syfte. Vad är syftet för dig att satsa på Grit, Microdeb vendingmodul? Svaret kan sammanfattas med orden service och affärsnytta.

Produktnytt med Michael
Nyheter & insikter
I detta inlägg intervjuas Michael Thompson, utvecklare på Microdeb. Vi tar ett snack kring de produkter som Microdeb lanserat på sistone, hur arbetsprocesserna sett ut samt vad som väntar framöver.

Med stor glädje och stolthet konstaterar vi att vår nya vendingmodul – Grit – är här, redo att effektivisera varuförsäljningen i din verksamhet.

Microdeb presenterar digitala presentkort – en presentkortslösning med fler och bättre alternativ, där målet som alltid är att göra tillvaron smidigare för användarna.

Förberedelser inför höstterminen
Nyheter & insikter
I höst kommer gymnasium och övrig vuxenutbildning återgå till normal undervisning. I detta nu är det därmed tid för förberedelser. I denna text för Microdeb ett resonemang kring vikten av goda förberedelser kring ett mycket specifikt ämne.

Tre konkreta tips – så säljer ni fler presentkort
Nyheter & insikter
I detta inlägg vänder vi oss till restauranger som redan har en presentkortslösning på plats. Genom att följa våra tre konkreta tips kan ni nå ut till fler och öka er presentkortsförsäljning.
Ett inverterat kundcase
Nyheter & insikter
Ibland publicerar vi på Microdeb intervjuer med våra kunder. Dessa genomförs av nyfikenhet, men förstås också för att det är en möjlighet att synliggöra våra kunders upplevelser av våra produkter. I denna text vänder vi på perspektiven och fokuserar på er, våra kunder.
Undvik att stå kvar på perrongen när tåget sätter fart igen
Nyheter & insikter
Vi vet inte när, men förr eller senare kommer tåget att avgå igen. Vi på Microdeb vill uppmana till reflektion. Vilka förändringar är här för att stanna? Och i vilken riktning kommer tåget att gå när det väl sätter fart? Den som inte är uppmärksam riskerar att bli kvar på perrongen.
Hur mår du? – Tommy Eklund
Nyheter & insikter
Nytt inlägg i intervjuserien ”hur mår du?”, där vi med anledning av rådande krissituation fokuserar på hur tillvaron förändrats i litet och stort, samt hur det påverkar vårt mående. Denna vecka stämmer vi av läget med Tommy Eklund, som tillhör företagets Customer Success-avdelning, via det som än så länge heter SMS Scandinavia.

Sebastian Aneer, First Line Support
Lär känna
Lär känna Microdeb: Bakom en bra produkt finns ett kompetent team. I detta inlägg fokuserar vi på Sebastian Aneer, First Line Support på Microdeb.

Caroline Thorén, vd
Lär känna
Lär känna Microdeb: Bakom en bra produkt finns ett kompetent team. I detta inlägg fokuserar vi på Caroline Thorén, vd på Microdeb.

Tim Bohman, Kundansvarig
Lär känna
Lär känna Microdeb: Bakom en bra produkt finns ett kompetent team. I detta inlägg fokuserar vi på Tim Bohman, kundansvarig på Microdeb.

Kalle Blomnell, utvecklare
Lär känna
Lär känna Microdeb: Bakom en bra produkt finns ett kompetent team. I detta inlägg fokuserar vi på Kalle Blomnell, utvecklare på Microdeb.

Jim Molander, utvecklingschef
Lär känna
Lär känna Microdeb: Bakom en bra produkt finns ett kompetent team. I detta inlägg fokuserar vi på Jim Molander, utvecklingschef på Microdeb.

Christian Jernberg, produktchef
Lär känna
Lär känna Microdeb: Bakom en bra produkt finns ett kompetent team. I detta inlägg fokuserar vi på Christian Jernberg, produktchef på Microdeb.