Microdeb söker supporttekniker

Mer om tjänsten

Du börjar i 1st-line supporten där du arbetar och får lära dig företaget, produkterna och hur marknaden fungerar. Du kommer vara den första kontakten för våra kunder. Kunderna kontaktar vår support genom telefon eller via mail som registreras i vårt ärendehanteringssystem. Du kommer i din kontakt med användarna att felsöka och i så stor grad som möjligt lösa ärenden för kunden med en äkta service-anda. Löses inte problemet vid första kontakt kommer du eskalera detta till vår 2nd-line. De problemställningar som du kan ställas inför kan vara allt från att starta om en kassa till att guida en kund i vårt webbaserade gränssnitt över telefon.

Du kommer också få möjlighet utveckla dig själv och lära dig mer om MS SQL-databaser, nätverk och molnlösningar beroende på ditt intresse. Självklart ser vi det som ett naturligt steg att gå vidare till 2nd-line eller kanske någon annan avdelning inom Microdeb i takt med att vi växer. Vi sitter mitt på Lindholmen i fräscha lokaler med träningslokal i samma byggnad – allt för att det skall vara riktigt inspirerande att gå till jobbet!

Vem är du?

Du är teknisk och har erfarenhet av Windows 7 och 10. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser gärna att du har erfarenhet av att hjälpa andra över telefon. Du behöver vara lösningsorienterad, ha tålamod och framför allt en genuin vilja att leverera kvalitet i varje samtal.

För oss är vår supportorganisation en väldigt viktig del av företaget och vi vill att våra kunder ska känna sig trygga i dina händer. Vi ser det som en förutsättning att du är tekniskt intresserad, och har du dessutom en eftergymnasial utbildning inom IT/teknik eller motsvarande är det meriterande, men det är inte det viktigaste.

Om Microdeb

Microdeb är ett mjukvaruföretag som erbjuder helhetslösningar för effektivisering av betalningstransaktioner och med kunder inom både det privata näringslivet och den offentliga sektorn.

Bolaget är idag ledande i Sverige när det gäller antalet installationer, komplexiteten i kundlösningarna och bredden i dess kundbas. Microdebs betalsystem genererar årligen cirka 150 miljoner transaktioner. Microdeb grundades 1979 och har i dag 15 engagerade och duktiga medarbetare i Sverige. Huvudkontoret finns på Lindholmen Science Park i Göteborg.

Ansökan och mer information

Microdeb samarbetar med Wise IT i denna rekrytering. Om du tycker att rollen låter intressant går det mycket bra att skicka din ansökan till Gustav Sellman.

Epost: gustav.sellman@wiseit.se

Telefon: 070-534 22 13

Dela i sociala medier

Dela i sociala medier