Kortare köer i MattiasMat-restaurangerna Mode och Orangeriet.
Läs kundcase
Kundens utmaning
MattiasMat fann att man hade problem med långa köer och bristfälligt flyt i sina restauranger Orangeriet och Mode. Och förklaringen stavades ineffektiv betallösning:
– Vi kom fram till att fler än 90 procent av besökarna i våra restauranger betalade med bankkort och att varje transaktion tog mellan 10 och 20 sekunder. Med denna insikt stod det klart för oss att vi behövde automatisera och modernisera processen för att korta köerna i restaurangen, säger Martin Knutas, en av MattiasMat:s tre ägare.
Denna lösning levererade vi till kunden
MattiasMat använder sig av Microdebs molntjänstplattform där två kassor per restaurang installerats. En traditionell bemannad kassa och en obemannad. Vidare satsar MattiasMat på Microdebs kortlösning där förladdade kort ersätter de krysskort man tidigare använde sig av.
Resultat
De investeringar MattiasMat har gjort har mycket riktigt resulterat i väsentligt kortare köer och bättre flyt i restaurangerna. Inte minst med hjälp av det obemannade kassaalternativet. Vidare har MattiasMat fått bättre möjlighet att premiera sina stamgäster med rabatter och dylika förmåner. Att förmånerna kan nyttjas på både Mode och Orangeriet är ett faktum som faller MattiasMat-ägarna i smaken:
– Efter att inledningsvis ha använt korten till Orangeriet blev vi riktigt nöjda när samma förladdade kort kunde användas till vår nyöppnade restaurang Mode. Den smidigheten gör att vi, även för våra två andra verksamheter tittar på att byta till Microdebs system.
Nyfiken på hur dylika förbättringar kan uppnås i er verksamhet?
[gravityform id="1" title="false" description="false" ajax="true"]