Köer vid lunchrestauranger

 

 

 

 

 

Läs mer

 

 

En ovärderlig stund som förtjänar respekt

För många av oss är arbetsdagarna hektiska. Vi vill uträtta så mycket som möjligt samtidigt som vi vill att det vi uträttar håller en hög kvalitet. Utöver goda prestationer vill vi hemskt gärna må bra, vilket dessutom är avgörande för att vi ska kunna prestera bra.

Om goda resultatet ska kunna kombineras med ett bibehållet välmående behöver vi respektera våra behov. Att vi äter och vila upp oss ordentligt är en direkt förutsättning för att vi ska orka prestera bra över tid.

Ska arbetsdagarna bli lyckosamma, både med avseende på prestation och välmående behöver vi under stundom prioritera mat, dryck och avkoppling. Därmed är lunchen en vital del av arbetsdagen. Lunchen är den ovärderliga stund på dagen då möjlighet till återhämtning och energipåfyllnad ges.

 
Vilken sorts upplevelse erbjuder ni?

Om du bedriver en lunchverksamhet gör du anspråk på att människor ska betala pengar för att tillbringa denna värdefulla stund hos just dig. Utöver att kvalitativ mat givetvis behöver erbjudas, är det av stor vikt att erbjuda en trevlig och återhämtande stund där besökaren kan använda merparten av sin korta paus till att sitta ner och avnjuta sin måltid.

Tyvärr så ser vi fortfarande, år 2019, hur en stor mängd lunchrestauranger präglas av långa köer och dålig genomströmning. Hur den ofta så kritiska rusningstiden ska hanteras tål sannerligen att tänkas på.

Vi lever i konkurrensens tid. Så det finns goda skäl för alla som gör anspråk på människors lunchtid att fundera på hur man kan erbjuda en värdefull stund. En sak är säker. Om en lunchaktör erbjuder långa och tröga köer kommer gästerna att gå någon annanstans nästa gång. Långa köer är en förlustaffär för alla inblandade.

Vad beror problemen på?

Säkerligen flera saker. Men en aspekt som vi ser alldeles för ofta är att det tar på tok för lång tid att betala för sin mat. En långsam betalsituation ger ett dåligt flöde och långa köer.

 
Vilka lösningar finns?

Ett mycket enkelt sätt att förbättra flytet avsevärt är att installera ett smidigare och bättre betalsystem. Att exempelvis satsa på vår obemannade kassa är ett utmärkt sätt att effektivisera genomströmningen i lunchrestaurangen, något som skapar en väsentligt trevligare lunchupplevelse för era kunder och som ökar chansen att gästerna väljer att besöka er vid upprepade tillfällen.

Läs hur Microdeb bidragit till betydligt kortare köer i lunchrestaurangerna Mode och orangeriet

 

Kundcase

Kontakt

Om ni känner igen er i de utmaningar som presenteras i texten går det alldeles utmärkt att höra av sig till textens författare, Niklas Karlsson, sälj- & marknadschef på Microdeb för att diskutera hur utmaningarna på bästa sätt kan hanteras. 

Boka ett kostnadsfritt möte

Microdeb erbjuder betal- och beställningslösningar som passar olika verksamheters behov. Allt från privat näringsliv, organisationer till offentlig förvaltning. Kontakta oss för ett förutsättningslöst möte så diskuterar vi vidare.

 

 

Läs vad Microdeb kan göra för just er

klicka på det område du är verksam inom

 

 

Näringsliv & organisation
– Enkel hantering, fler affärsmöjligheter
 
– Automatisera representationshantering
 
– Öka merförsäljning genom lojalitet
 
– Förbättra beställningsmöjligheter
 
 
 
 
 
 
 
 

Restaurang, event & catering
– Merförsäljning och ökad kundlojalitet
 
– Förskottsintäkter med presentkort
 
– Obemannade kassor för kortare köer
 
– Förenkla beställningsförfarande
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Landsting & sjukvård
– Förenkla köp & öka lönsamhet
 
– Minska köer i personalcafé-/restaurang
 
– Eliminera stress för sjukhuspersonal
 
– Minska antalet resurser
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommun, skola & äldrevård
– Eliminera kuponger & manuella listor
 
– Effektivisera fakturahantering
 
– Automatisera interna debiteringar
 
– Loggning av pedagogiska måltider