Ett inverterat kundcase

 

 

 

 

 

 

 

Läs mer

 

 

Det händer att vi på Microdeb intervjuar våra kunder. Vi har publicerat snack med Martin på Alfdex, nere i Landskrona, med Blackstone Steakhouse-grundaren Andreas Zetterdahl, Åsa Granath på Strömbäcks Folkhögskola och många fler. Vi gör dessa intervjuer för att vi är nyfikna. På våra kunder, på deras verksamheter och naturligtvis på hur de upplever Microdeb.

Vidare har intervjuerna förstås ett egensyfte. Det kan anses lite genant att tillstå. Men alla förstår givetvis att vi tycker att det är oerhört positivt när Jeanette på Nykvarns kommun säger att kommunens intäkter har ökat – som en följd av samarbetet med Microdeb.

Vi blir knappast ledsna när Jesper på Chalmers konferens & restauranger låter veta att de som ansvarar för ekonomi och administration jublade när de rannsakade vad våra produkter inneburit för dem. Utöver att vi hoppas att dessa omdömen ska väcka nyfikenhet från nya håll, blir vi också glada på ett genuint och personligt plan. Vi kan prata hur transparent som helst om vår målsättning att attrahera nya kunder.

Men på Microdeb är det allra viktigaste alltid den upplevelse våra befintliga kunder har. Våra ansträngningar syftar alltid och framförallt till att göra vardagen lättare för den som valt att samarbeta med oss.

 

Nog om oss – ni är viktigast

 

Nu ska denna text inte längre handla om Microdeb, utan om er. Våra kunder. Vi önskar uppmuntra och hylla er. Men inte för att ni är så duktiga på att vara ”Microdebkunder”. Utan för det jobb ni lägger ner i er vardag, oaktat oss.

Du som är ekonomichef på en kommun nånstans, tack för att disponerar medlen på ett klokt sätt. Krögare där, tack för att du kämpar och sliter mer än någonsin nu. Du behövs, din verksamhet behövs och dina kämpainsatser är beundransvärda. Du som arbetar inom sjukvården, vi har tidigare skrivit om vikten av goda förutsättningar för återhämtning på din arbetsplats.

Vi brukar lyfta fram ett välfungerande betalsystem i café och lunchrestaurang som en viktig parameter. Och även om vi förstås alltid vidhåller att den sortens detaljer gör skillnad förstår vi om du skiter i vilket betalsystem ni har just nu. Vi skiter inte i dig. Tvärtom är vi fulla av beundran för dina ovärderliga insatser.

Arbetar du inom industrin? Kanske har du permitterats eller på andra sätt fått en ny verklighet att förhålla dig till. Din förmåga att ställa om, att gilla läget och kämpa på inspirerar oss.

Vi på Microdeb vill rikta ett stort tack till våra kunder. Tack för de insatser ni gör i er vardag. De är avgörande för att vårt samhälle ska fungera. Slutligen tackar vi ödmjukt för att vi får vara med på ett hörn och förhoppningsvis göra tillvaron lite lättare för er. Det gör oss tacksamma och stolta, det är för er vi finns. Men mest av allt blir vi motiverade. Vi ska bli ännu bättre, hela tiden. För er skull.

 

 

Läs vad Microdeb kan göra för just er

klicka på det område du är verksam inom

 

 

Näringsliv & organisation
– Enkel hantering, fler affärsmöjligheter
 
– Automatisera representationshantering
 
– Öka merförsäljning genom lojalitet
 
– Förbättra beställningsmöjligheter
 
 
 
 
 
 
 
 

Restaurang, event & catering
– Merförsäljning och ökad kundlojalitet
 
– Förskottsintäkter med presentkort
 
– Obemannade kassor för kortare köer
 
– Förenkla beställningsförfarande
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Regioner & sjukvård
– Förenkla köp & öka lönsamhet
 
– Minska köer i personalcafé-/restaurang
 
– Eliminera stress för sjukhuspersonal
 
– Minska antalet resurser
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Kommun, skola & äldrevård
– Eliminera kuponger & manuella listor
 
– Effektivisera fakturahantering
 
– Automatisera interna debiteringar
 
– Loggning av pedagogiska måltider