Förutsättningarna finns. Nyttjar ni dem?

 

 

 

 

Läs mer

 

 

Resurseffektiv beställning 

För oss som gillar att utvecklingen går framåt är det alltid spännande att rikta blickarna mot en specifik bransch, funktion eller produkt och titta bakåt i tiden. I denna artikel tänkte vi göra just det, genom att kika på beställningshantering.

Man behöver inte resa särskilt många år tillbaka för att mötas av en verklighet där beställningar hanterades genom att information mottogs via telefon.

Med syfte att säkerställa att beställningen skulle innehålla allt som beställaren beställt skrev mottagaren ned beställningens innehåll på en lapp. En lapp som sedan skickades mellan de inblandade tills alla varor (i bästa fall) kommit rätt. Förfarandet var krångligt och tidskrävande, dessutom var risken för att något skulle gå fel längs vägen mycket stor.

Lyckligtvis rymmer den moderna historien mängder av exempel på hur den tekniska utvecklingen har förenklat vardagen för en massa yrkesgrupper.

Glädjen bland de verksamma inom restaurang, event och catering visste därmed inga gränser när email-funktionen plötsligt dök upp i början av 90-talet. Nu var de handskrivna lapparnas tid förbi. Och den tidskrävande, opålitliga hanteringen skulle bli ett minne blott. Men så blev inte fallet, inte riktigt än.

Inget ont om email, men någon revolutionerande tidsbesparare i beställningssammanhang är det inte. Flera trista, tidskrävande administrativa steg återstod fortsatt att hantera.

Microdebs beställningstjänst – häpnadsväckande tidsbesparande

Vi hoppar fram ett tag. För en häpnadsväckande tidsbesparare skulle komma tillslut. Och visst skulle den vara en följd av teknisk utveckling. Namnet på lösningen var alltså inte email, utan Microdebs digitala beställningstjänst. En beställningstjänst som:

  • Automatiserar beställningen.
  • Ökar restaurang, event eller cateringföretagets intäkter.
  • Möjliggör för konsumenten att beställa när helst det passar.
  • Ger ekonomiavdelningen korrekta underlag för bokföring av beställning.

Genom att beställningarna genomförs via vår webbaserade tjänst får restaurangpersonalen omgående kontroll över de artiklar som ska levereras. Systemet ger ett helhetsperspektiv över specialbeställningar, allergier och tider. Det blir lättare för restaurangen att planera resurser och inköp. Dessutom bidrar lösningen till minskat svinn.

Sammanfattningsvis bidrar Microdebs beställningstjänst till att rationalisera bort onödig, tidskrävande analog hantering, samt missar och felaktigheter. Detta får till följd att en massa tid plötsligt blir tillgänglig och kan ägnas åt annat. Det blir dessutom smidigare för era kunder att beställa, vilket ökar kundnöjdheten.

Vill ni veta mer om hur vi kan hjälpa er att effektivisera beställningshanteringen? Boka ett kostnadsfritt möte! 

 

 

Läs vad Microdeb kan göra för just er

klicka på det område du är verksam inom

 

 

Näringsliv & organisation
– Enkel hantering, fler affärsmöjligheter
 
– Automatisera representationshantering
 
– Öka merförsäljning genom lojalitet
 
– Förbättra beställningsmöjligheter
 
 
 
 
 
 
 
 

Restaurang, event & catering
– Merförsäljning och ökad kundlojalitet
 
– Förskottsintäkter med presentkort
 
– Obemannade kassor för kortare köer
 
– Förenkla beställningsförfarande
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Landsting & sjukvård
– Förenkla köp & öka lönsamhet
 
– Minska köer i personalcafé-/restaurang
 
– Eliminera stress för sjukhuspersonal
 
– Minska antalet resurser
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommun, skola & äldrevård
– Eliminera kuponger & manuella listor
 
– Effektivisera fakturahantering
 
– Automatisera interna debiteringar
 
– Loggning av pedagogiska måltider